
hvordan opstod autorola danmark
Historien bag
Autorola er i dag en international spiller inden for defleet og remarketing, men det hele startede i en garage for næsten 30 år siden.
Historien bag
Autorola blev grundlagt i 1996 af brødrene Grøftehauge og deres far og omfatter i dag også Autocom.dk, Bilsalg.dk og Bilpriser.dk.
Brødrene havde en vision om at revolutionere bilhandlen ved hjælp af internettet. De startede med at udvikle et online bilauktionssystem og lancerede vurderingsportalen Bilpriser.dk i 1999. Denne portal blev en vigtig indtægtskilde, som kunne understøtte virksomhedens videre vækst og udvikling. Med årene er forretningen vokset til også at omfatte software og værktøjer til flådestyring og markedsindsigt.
I december 2023 overtog Peter Grøftehauge fuldt ejerskab af Autorola Group, hvilket markerede en ny æra for os. Autorola ejes i dag af Autorola Group Holding, som indbefatter vores datterselskaber, hvor Peter Grøftehauge fortsat bestyrer posten som CEO.
Autorola har gennem årene været på forkant med teknologisk innovation inden for bilindustrien, fra lanceringen af bilvurderingswebsitet til nutidens fokus på AI og big data. Autorola er født online og alle vores løsninger er digitale. Vi fokuserer vi på at hjælpe vores kunder til at have de rette analyser, informationer og rådgivning, så man sikrer sig en optimal forretning inden for defleet og remarketing. Autorola skræddersyr løsninger, så de passer til den enkelte kundes behov og ønsker.
Globalt udsyn
Autorola er i dag en international spiller inden for defleet og remarketing. Vi beskæftiger mere end 850 medarbejdere globalt, fordelt i mere end 20 lande og med hovedkontor i Odense. Vi er en international og hurtigt voksende virksomhed, der samarbejder med nogle af verdens stærkeste brands inden for bilindustrien.
Autorola er en dynamisk arbejdsplads, hvor iværksætterånden er en integreret del af vores kultur.